Friday, January 04, 2008

SAM JAM

Why does it always seem like I have to work when the good stuff happens?

It's time for the "Sam Jam" honoring Sam Phillips, the father of Sun Records (Sun Records was located in Memphis, TN, but Sam was always proud of his hometown of Florence, AL) . For those of you who don't know, Sam Phillips founded Sun Records, which gave birth to the music of rock 'n' roll pioneers such as Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison, Carl Perkins, Johnny Cash, Charlie Rich and blues artists B.B. King and Howlin' Wolf.

And of course, the one band that I really really want to see, The Paul Thorn Band, is preforming and I've gotta work, DAD DANG IT! Paul is a great musician but he's famous as a song writer. Yep, you've heard lots of his music just being preformed by other folks. Paul Thorn was a prizefighter and skydiver before becoming a rootsy singer/songwriter. As a boxer, Thorn once fought against Roberto Duran and as a musician, he has toured and collaborated with Sting, Paul Carrack, Joe Diffie, Tanya Tucker, Ronnie Milsap, and Carole King. He released his debut album, Hammer & Nail, in 1997 and followed it with Ain't Love Strange three years later.

I sent several of y'all homemade CDs of Paul Thorn around Christmas so you know who I'm talking about. Don't you just love his music, his way with lyrics, the way he says what you always think but never come right out and say, the way he makes you bust a gut laughing! I bet a live concert would be the highlight of the year, if I could only goooooooooooo........................... Having to work for a living sucks. All y'all who never heard of Paul Thorn, go and listen to some of this stuff. The rest of y'all, put in one of his CDs and listen along with me. cause I'm gonna rock the powerhouse tonight. Even if I can't see him live, I'm gonna "Burn Down The Trailer Park"

Paul Thorn Live - Burn Down the Trailer Park

Add to My Profile More Videos

3 comments:

yellowdog granny said...

I'm an old fart of course I know who sam phillips is..he was the king maker..
and I forgot to tell you that I got the Paul Thorn cd and cracked my ass up..going to loan it to David my best friend as I know he will love it...sorry you have to work and can't go see him...

Junebugg said...

Glad you liked the CD. Paul rocks and it's a damned shame I'm not gonna get to see him

Gordon said...

Yeah JB ain't it always the way either your not working and there is nothing or your working and everything is on...